Noosa, Fraser, Whitsundays, Magnetic, Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Brenda Smolders - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser, Whitsundays, Magnetic, Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Brenda Smolders - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser, Whitsundays, Magnetic, Cairns

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

26 December 2012 | Australië, Cairns

Na Brisbane zijn we met de Greyhoundbus naar Noosa vertrokken! We zaten hier in een heel mooi schoon hostel. Het was alleen jammer dat de kamer geen airco hadden, waardoor het heel erg warm was op de kamers 's nachts! We hebben in Noosa een 3 daagse kano-tocht gemaakt door de Everglades. We waren met een groep van 14 en zonder gids! We kregen een kaart mee en een tent in de kano en verder mochten we alles zelf uitzoeken! De everglades waren heel erg mooi en we hadden gelukkig ook een leuke groep! 's Avonds zelf koken met een klein gasstelletje en daarna drankspelletjes doen een een grote picknicktafel. Er was een mooie wandelroute door de Everglades, maar wegens brandgevaar mochten we die niet lopen. Omdat er verder vrij weinig te doen was daar hebben we toch besloten deze wandeling wel te maken en het was de moeite waard! We liepen 2 uur lang in de brandende zon naar een zandvlakte midden tussen de bossen vanaf waar we heel mooi uitzicht hadden!
Na Noosa gingen we door naar Fraser Island. Dit is een grote zandvlakte waar je zelf met een jeep overheen kan rijden! We hebben een 3 daagse tour gedaan waar we weer 2 nachten kampeerden in de natuur. Sil en ik zaten in de auto met 6 mexicanen, dus we hebben ook wat woorden Spaans gesproken! Helaas ontstonden er in een andere auto wat ruzies, waardoor we moesten ruilen en we uiteindelijk in de leukste auto terecht kwamen! De muziek stond heel hard en het was heel gaaf om zo hard over het strand te rijden. Ik heb zelf ook gereden! We hadden een hele leuke gids die de mensen in onze auto midden in de nacht meenam naar een Creek, waar we gingen skinnydippen! Was echt geweldig en ook heel eng in het donker!
Na deze geweldige dagen gingen we meteen door naar ons volgend hoogtepunt; Whitsundays! Hier zaten we 3 dagen op een zeilboot en hebben we gesnorkeld! Onze gidsen gooiden brood in het water, waardoor alle visjes naar ons toe kwamen en we ze zelfs aan konden raken! Helaas zitten er levensgevaarlijke kwallen in het water, waardoor je hier alleen de zee in mag in een stingersuit! Maar dat mocht de pret niet drukken! We hebben hier ook de mooiste stranden en de blauwste zee ever gezien, echt heel erg mooi! 's Nachts sliepen we buiten op het dek (waar eerst een soort tent opgezet werd). De boot ging 's nachts erg heen en weer, waardoor ik geen oog dichtgedaan heb!
Onze volgende stop was Magenetic Island. We zaten hier een hostel echt aan de zee. We hebben hier een hele mooie wandeling gemaakt langs verschillende stranden. Omdat het hier overdag 38 graden is zijn we heel vroeg opgestaan. Helaas kwam de bus niet die ons naar het beginpunt bracht, onze overstapbus had ook vertraging.. Waardoor we uiteindelijk precies op het heetst van de dag de wandeling maakte! Verder hebben we op Magenetic niet heel gedaan... Boeken gelezen, gezwommen, gefeest en in de hangmat gelegen.
Nu zijn we al een week in Cairns en dit is de laatste bestemming aan de oostkust! Het hostel waar we hier zitten is ook meteen de grootste club in Cairns dus aan gezelligheid geen gebrek! Het enige dat ik jammer vind is dat er geen kerstsfeer is! We zijn op kerstavond met een groep aan de lagoon (nepstrand in de stad) gaan borrelen en dat was wel erg gezellig! Eerste kerstdag zijn Sil en ik uiteten geweest in een heel sjiek restaurant! Voor het eerst in 2 maanden voelde ik me even geen backpacker! De rekening was helaas iets hoger uitgevallen dan gedacht, dus als iemand de kerstgedachte voelt om ons te sponsoren, is dat altijd welkom!

Morgen vliegen we naar Sydney voor NYE en bij deze wil ik jullie vast een gelukkig 2013 wensen!!

p.s. Een erg hilarisch moment: een engels meisje bij ons op de kamer ging slaapwandelen en midden in de kamer staan en voor zich uitstaren. Sil en ik waren nog wakker en werden hier een beetje bang van. Maar we kregen de slappe lach toen ze na een bezoek aan de WC het verkeerde bed in kroop en naast een Duitse jongen ging liggen. Deze was ook nog wakker en wist niet goed wat hij met de situatie aan moest, wat het grappiger maakte.

• 27 December 2012 - 14:19

Jolanda:

Hey Bren, leuk om je verslag weer te lezen en je foto's te zien op faceboek.
    Vooral de boot en kano foto's zijn prachtig!
    Geniet maar van de warmte want het is hier koud en nat en grijs.
    ik kijk alweer uit naar je volgende verslagje uit Sydney of Nieuw Zeeland!

• 27 December 2012 - 19:24

Arnold:

klinkt leuk brennie! volgens mij heb je het erg naar je zin! ga je ook alle Lord of the rings plekjes opzoeken?

• 02 Februari 2013 - 12:44

Moeder Van Silvie:

hallo Brenda
    je hebt nu een aantal maanden met Silvie rond getrokken Fijn dat t zo goed gegaan heeft, en dat jullie zo hebben mogen genieten en wij via de verhalen mee hebben mogen genieten.
    nu zit je nog samen in Melbourne, waar jullie afscheid van elkaar moeten nemen en ieder haar eigen weg weer verder gaat volgen.
    heel veel succes met t afscheid nemen en nog een fijne reis verder, wie weet maken we nog een keer kennis met elkaar via Silvie.
    Brenda t gaat je goed en geniet nog van je verdere reis

Groetjes Ans Moeder Silvie