Yamba, Byron Bay, Surfers & Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Brenda Smolders - WaarBenJij.nu Yamba, Byron Bay, Surfers & Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Brenda Smolders - WaarBenJij.nu

Yamba, Byron Bay, Surfers & Brisbane

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

25 November 2012 | Australië, Byron Bay

Het is alweer een hele tijd gelegen dat ik iets geschreven heb, dus bij deze weer even een update wat ik de laatste tijd heb meegemaakt!
5 november zijn Silvie en ik uit Sydney vertrokken met de Greyhound bus. We stapten ’s avonds in de bus en zijn de hele nacht langs de kust gereden. Na een busreis van 10 uur kwamen aan bij het surfers plaatsje Yamba. We hadden hier geen hostel geboekt, maar gelukkig konden we snel een hostel vinden waar ze nog plaats voor ons hadden. Yamba is een erg rustig stadje waar weinig toeristen zijn. We hebben de rest van het dag op het strand gelegen waar NIEMAND anders lag. Heel vreemd was dat! Het hostel was heel schoon en gezellig! Er was een hele grote tv kamer waar iedereen aan het chillen was en er was een zwembad op het dak! We hebben hier ook voor het eerst gesurft. Ik vond het heel erg leuk om te doen, maar het is zoo moeilijk! Na 3 uur lukte het me eindelijk om 10 seconden op de plank te blijven staan! Het plan was om 1 nachtje in Yamba te blijven, maar het was zoo geweldig en er waren zoveel leuke mensen dat we uiteindelijk 4 dagen gebleven zijn.
Onze volgende stop was Byron Bay. We hadden vouchers voor Arts Factory hostel, maar dit zat helaas vol toen we aankwamen dus hebben we eerst 2 nachten in een ander hostel geslapen; Holiday Village. Het is een klein hostel waar alle kamers rondom een zwembad lagen. Er stonden lange picknick tafels waar iedereen overdag aan het chillen was en ’s avonden werden hier drankspelletjes gedaan en werd er op de tafel gedanst. Elke zaterdag was er een grote BBQ voor het hele hostel en we hadden geluk dat we hier bijwaren! Het was echt de beste avond van mijn leven! We hebben toen zoveel mensen leren kennen! Na de BBQ werd het feest naar het zwembad verplaatst en hebben we hier verder gefeest! Na 2 nachten zijn we naar Arts Factory hostel gegaan. Dit was ook een erg leuk hostel. Alles was meer buiten in de natuur (waren veel hagedissen, spinnen etc) en er werden veel leuke dingen georganiseerd. Zo was er een talentenshow. We hebben op een kleedje de hele avond geluisterd naar zingende mannen met gitaar!:) Ik heb ook meegedaan met de gratis yoga lessen die elke ochtend gegeven werden om 8 uur. Heel rustgevend om buiten yoga te doen terwijl iedereen nog slaapt en je alleen vogeltjes hoort zingen. In dit hostel hebben we een Duits meisje leren kennen; Alex. We zijn heel veel met elkaar opgetrokken en we zijn met z’n 3en naar hippie stadje Nimbin geweest. Voor de gelegenheid hadden we onszelf hippienamen gegeven (June, Angel en ik was Holly). In Nimbin is het ‘legaal’ om wiet te roken, dus iedereen was daar heel erg stoned! Het was ook heel raar dat iedereen daar wiet verkocht, ook hele oude vrouwtjes die gewoon op straat aan het breien waren. Na 3 dagen in Arts Facorty zijn we toch weer terug gegaan naar Holiday Village en hebben hier nog paar nachten geslapen. We zijn ook naar het meest oostelijke punt van Australië geweest om de zonsopgang te bekijken en we hebben vanaf hier een paar uur later de zonsverduistering gezien. Zagen helaas niet totale zonsverduistering, maar het was wel heel indrukwekkend!
Daarna zijn we in de Greyhound verder naar het noorden gereisd naar Surfers Paradise. Dit is Chersonissos van Australië en er liepen dan ook DUIZENDE 18-jarige rond hier. Het was echt verschrikkelijk. We hadden ook niet een chill hostel; er was 1 wc op de kamer voor 20 mensen, je mocht niet je eigen alcohol meenemen (en ze roken aan je colafles of er geen alcohol inzat) en mensen waren ongezellig! We hadden gelukkig maar 2 nachten geboekt en waren heel blij toen we in de bus naar Brisbane zaten!
Hier hadden we een heel erg leuk hostel! Onder het hostel zat een club en hier zijn we gelijk de eerste avond gaan stappen. We waren hier met Belle (meisje uit Nederland die we hadden leren kennen) en omdat ze jarig was kregen we van de barman een voucher voor 150 dollar aan gratis drank dus aan jullie eigen invulling hoe deze avond afgelopen is!;) We zijn in Brisbane verder naar een nepstrand geweest midden in de stad, zijn naar de Australia Zoo geweest (met krokodillenshow en hele schattige koala’s) (dit niet in dezelfde show trouwens) en we zijn naar een pretpark geweest met hele enge achtbanen! Was echt te gek!
We zijn nu net aangekomen in Mooloolaba in een heel leuk hostel! We kregen heel warm ontvangst hier en is vanavond een gratis BBQ! Morgen gaan we door naar Noosa en hier proberen we een kanotocht door de Everglades te maken!
Lieve allemaal! Ik ben echt elke dag aan het genieten en ik ben heel gelukkig! Nog geen moment gehad dat ik naar huis wilde gaan! Ik mis jullie natuurlijk wel en ik zal zo ook een paar foto’s op FB zetten! Verder kan ik heel goed met Silvie opschieten, we zijn allebei super positief en hebben veel hilarische momenten! Vb: we liepen met backpack vanaf bus naar het hostel en Silvie struikelde en viel voorover. Door de zware backpack kon ze niet meer overeind komen en lag ze midden op straat te spartelen. IK heb nog nooit zo hard gelachen! Verder zijn alle Australische mannen heel knap en komen we aan aandacht niets te kort! Dit reizen is heel goed voor je zelfvertrouwen!;)

• 25 November 2012 - 10:19

Renate En Mama:

Ziet er super uit Bren! We zagen 3 knappe mannen op een foto, neem die maar mee terug! Xx

• 25 November 2012 - 10:40

Floortje B:

Joeee kleine,

Klinkt goeeed allemaal, lots of party! Doe je ook nog een beetje cultuur snuiven? En hoe gaat het met engels oefenen? Ik spreek onderhand al vloeiend vietnamees! Geniet ervan schattie! En btw renate en moeder van bren ik stem in met jullie plan..

XX

• 25 November 2012 - 13:23

Sophie:

Hahaha ik moet zo hard lachen om het verhaal dat Silvie aan het spartelen was! Ik ben heel blij dat je zo lekker aan het genieten bent. Ik spreek je snel weer skatje! LY

• 25 November 2012 - 13:48

Laetitia:

Bren wat fijn dat het zo leuk is!! vind het erg leuk om je verhalen te lezen! Hoop dat je nog veel leuke dingen gaat beleven! X

• 26 November 2012 - 11:43

Louise:

Hey party girl, we zijn net terug van een erg gezellig weekend Zeeland met de fam. Wel wat minder mooi weer als daar in Australië! Regen en wind!! Echt Hollands, maar dat mocht de pret niet drukken.
    Lekker dat je zo geniet van je reis en met je reisgenoten! Dikke kus! Louise

• 28 November 2012 - 22:35

Noor:

whahahaha ik hoor het je zeggen 'dit is de BESTE AVOND VAN MN LEVEN!!!'

kus Noor

• 01 December 2012 - 12:41

Wipneus En Pim:

Super!. Lekker even geskyped. Kijk straks fb nog even, wel vrienden worden hoor. Wist niet dat je zo gek op mannen bent! Zo zie je maar de wereld ligt aan je voeten.

• 03 December 2012 - 14:22

Eline:

Heej lieffie!

Wat leuk om dit verhaal van je te lezen! Uit alles is af te lezen dat jij het enorm naar je zin hebt! Goed zo, geniet ervan hè mop! Dikke kus